Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Виступ Голови Профспілки на парламентських слуханнях

Виступ на парламентських слуханнях

Шановний Головуючий!

Шановні народні депутати!

Шановні учасники парламентських слухань!

 

         Те, що українська медицина потребує змін, сумнівів немає. І процес реформування  є необхідним та незворотнім.

       За браком часу, дозвольте зупинитись лише на тих питаннях, які найбільше  хвилюють сьогодні  Профспілку.

         Невід’ємною складовою процесу реформування мають бути  мотивовані та  соціально захищені медичні працівники.  Але ж чи повірять вони у те, що обіцяні  зміни в галузі призведуть до поліпшення їх добробуту, якщо ось вже   п’ятий рік поспіль розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС встановлюється нижче рівня мінімальної заробітної плати. І, як наслідок, працівники втрачають  третину заробітку, а це понад 5136 грн. у медичної сестри без категорії зі стажем до 3 років; 6444 грн. у лікаря початківця; понад 10452грн. у сімейного лікаря з 1 категорією та стажем понад 5 років; понад 11268 грн. у лікаря швидкої 1 категорії   зі стажем понад 5 років;   12336 грн. у хірурга  вищої категорії; 21408 грн. у головного лікаря зі стажем понад 20 років та вищою категорією.

         У цьому році ця статистика була б ще більш вражаючою, якби профспілки не домоглися (в кінці березня ц.р.)  встановлення з 1 січня п.р.  тарифу І розряду ЄТС  у розмірі 852 грн.(мін.1147грн.).  

         З грудня буде змінено розмір мінімальної заробітної плати (1218 /928), але ще не факт, що зміниться тариф 1 розряду ЄТС, бо міністерство фінансів вже повідомило Профспілку, що на ці  цілі для бюджетних галузей додатково  потрібно понад 1 млрд. грн. яких не має.  В такому випадку  розрив між мінімальною заробітною платою та I тарифом  збільшиться з 300грн. до 366 грн., що призведе до соціальної напруги.

                           Шановні народні депутати!

         Просимо передбачити кошти та внести відповідні зміни до Закону України «Про Державний бюджет на 2013рік».

         За останній рік в напрямі підвищення мотиваційної складової в пілотних регіонах зроблено певні кроки – запроваджено надбавки за обсяг і якість для медичних працівників первинної ланки.  Проте стверджувати про суттєве покращення поки ще зарано, бо це підвищення зарплати забезпечується переважно надмірним навантаженням на сімейних лікарів (і з часом коли їх кількість зросте вона зменшиться).  

         Сьогодні залишається невирішеним питання оплати праці в реформованій первинній ланці непілотних регіонів. Профспілка з міністерством постійно порушують питання поширення Постанови КМУ №209 на непілотні регіони.  

         Низький рівень оплати праці є найвагомішим чинником «виштовхування» кадрів з медичної галузі.

         Сьогодні в Україні не вистачає понад 42 тис. лікарів та понад 17 тис. медичних сестер, відсоток укомплектованості лікарями становить 80,6% -80,7% (в обласних лікарнях — 84,5%, міських — 77,9%, ЦРЛ — 76,3%, дільничних — 72,8%, ЦПМСД-71%, селищних лікарських амбулаторіях-64%) (із них більш ніж 6 тисяч — у сільській місцевості).  Понад 24 тис. посад у лікувальних закладах зайняті за сумісництвом (коефіцієнт сумісництва — 1,12). Нині серед працюючих лікарів: 42 тис. – особи пенсійного віку (25%), ще майже 20 тис.(11%) лікарів — особи передпенсійного віку.    

    Для залучення молоді, яка   має бути провідником реформ,  крім виплати  одноразової грошової допомоги, якої для забезпечення життєвих потреб, на жаль, замало, необхідно надавати житло, запровадити виплату 50 відсоткової надбавки, особливо  це стосується тих, кого направили працювати в сільську місцевість та селища міського типу, необхідно зняти обмеження щодо пільг на житлово-комунальні послуги (п. «ї» ст.77 Основ), і хочу в черговий раз наголосити - що ці гарантії встановлені в голодні 30 роки минулого століття  для закріплення кадрів в сільській місцевості, а не як соціальна пільга для бідних.

         В кожному регіоні необхідно впроваджувати розроблені та затверджені  відповідно до Національного плану - Програми місцевих стимулів відповідальність за них повинні нести керівники місцевих органів влади, а ні МОЗ України.

         В умовах реформування  виникають потенційні ризики в сфері трудових відносин та соціальному захисті працівників, адже зміна організаційної структури  тягне за собою реорганізацію чи ліквідацію закладу або установи.   Необхідно не допускати порушень норм трудового законодавства та прав профспілок.

Так, в результаті ліквідації установ Держсанепідслужби:

·        працівникам  при їх  звільнені  заборгували мільйони гривень по остаточних виплатах, хоча на спецрахунках  колишніх СЕС залишилися гроші (питання досі не вирішено);

·                           суттєво погіршились умови оплати праці  працівників-державних службовців новостворених територіальних управлінь через втрату медичного стажу та відсутність стажу державного службовця.

            Профспілка разом з МОЗом пропонували проект постанови, яким передбачалось зарахувати медичний стаж в ДСЄС до стажу державного службовця,  на жаль Мінфін нам відмовив.

            Профспілці  та МОЗу вдалося зберегти рівень соціальних гарантій, оплати праці, пенсійного забезпечення для працівників лабораторних центрів.

 

           Екстрена медична допомога: 

            Персоналу екстреної медичної служби встановили жорсткий норматив доїзду. Для того, щоб бригада швидкої приїхала вчасно,   потрібно вирішити весь комплекс проблем  -  від заміни   75% повністю зношених машин до  ремонту  доріг, освітлення вулиць та нумерації будинків.   Покращення чекають і медичні працівники.  Та чомусь обіцяні їм  Законом України «Про екстрену медичну допомогу»  виплати з 1 січня 2013 року,  Уряд  запровадить лише з жовтня (надбавки за особливі умови праці у розмірі 40 відсотків, виплату матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань у розмірі посадового окладу для працівників служби екстреної медичної допомоги).    

       

            Професійна спілка працівників охорони здоров’я України  вкрай стурбована статистикою випадків протиправного посягання на життя і здоров’я медичних працівників, яка, на жаль, з року в рік зростає. Останні трагічні випадки із загибеллю фельдшера бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги та  нанесенням тяжких тілесних ушкоджень лікарю та фельдшеру  цією бригади у м. Запоріжжі; озброєний напад на лікаря Бориспільської ЦРЛ говорять про незахищеність працівників охорони здоров’я, особливо бригад екстреної медичної допомоги, та первинної ланки при виконанні ними своїх службових обов’язків.

            На жаль, у таких випадках правоохоронні органи рекомендують медичним працівникам звертатися до суду у приватному порядку.

            Профспілка на протязі років порушує питання, в т.ч. і перед ВРУ

(в тому числі на минулих слуханнях в 2009 році), щодо правового захисту професійної діяльності медичних працівників який потребує термінового законодавчого врегулювання, назріла необхідність створення системи правового захисту працівників галузі від протиправного посягання на їх життя і здоров’я при виконанні професійних обов’язків.

            Пропонуємо встановити кримінальну відповідальність громадян за  протиправні дії (погрози, насильства та посягання на життя, захоплення в заручники), які спрямовані до медичних працівників при виконанні ними професійних обов'язків, як це передбачено   для працівників правоохоронних органів.    

            Ми звертається до вас, шановні народні депутати. Сподіваємось що цього разу ви нас не тільки  почуєте, а й  підтримаєте.

            «Ахіллесовою п’ятою» впровадження реформи по всій Україні, на нашу думку, - є обмеженість фінансового ресурсу, недосконалість необхідної нормативно-правової бази, відсутність мотиваційної складової, порушення норм трудового законодавства. Місцеві бюджети, особливо непілотних регіонів, неспроможні  без додаткової державної підтримки «витягнути» на собі реформу медицини

              Медичних працівників хвилює, щоб започатковане реформування галузі не закінчилося  лише приведенням мережі лікувальних закладів і штату працівників у відповідність до можливостей  дефіцитного бюджету.   Сподіваємось, що запроваджені перетворення  сприятимуть позитивним зрушенням в охороні здоров'я.

Свої пропозиції до рішення ми передаємо в секретаріат ВРУ.

         Користуючись нагодою, вітаю всіх колег  з наступаючим професійним святом – Днем медичного працівника!

         Дякую за увагу

 

 <xml> </xml> <xml> </xml><xml> </xml>

Актуально

Реформи охорони здоров’я України....

Приймальня

Новини

14.09.21
Зміни до постанови № 1236
10.09.21
Парламентський Комітет з питань інтеграції до ЄС не підтримав одіозний антитрудовий законопроект
усі новини

Календар подій

Попередні September - 2021 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
01
02
03
0405
06
07
08
09
10
1112
13
14
15161718
20212223242526
27282930 

Фотодокументи