Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Пропозиції ФПУ щодо реформування пенсійної системи

                            Пропозиції

         до проекту Закону "Про заходи щодо законодавчого                  забезпечення      реформування пенсійної системи"

До розділу  I I "Перехідні положення":

До частини сьомої:

1.  До законів України "Про державну службу", статті 20 Закону України "Про статус народного депутата України", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про дипломатичну службу", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам", статті 136 Закону України "Про судоустрій і статус суддів"

Підвищення пенсійного віку потрібно відкласти на більш пізній термін для проведення підготовчої роботи. А за цей час, крім питань, пов'язаних з легалізацією заробітної плати та розширення зайнятості громадян, потрібно також розробити комплекс заходів у сфері охорони здоров'я, охорони праці та в інших сферах життя.

2.     До статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність"

Підвищення пенсійного віку відкласти на більш пізній термін для проведення підготовчої роботи.

У частині десятій не підтримується пропозиція про обчислення розміру пенсії з врахуванням середньої заробітної плати в Україні за три календарні роки перед зверненням за призначенням пенсії. Це значно знижує розміри пенсій.

У частині сімнадцятій не підтримується пропозиція щодо перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам лише з добавленням стажу роботи та з урахуванням середньої заробітної плати, яка була врахована при призначенні пенсії. Має бути залишено існуючий порядок перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам, тобто пенсії перераховувати з врахуванням середньої заробітної плати за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії.

До Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

До статті 26

Підвищення пенсійного віку відкласти на більш пізній термін. А за цей час, крім питань, пов'язаних з легалізацією заробітної плати та розширення зайнятості громадян, потрібно також розробити комплекс заходів у сфері охорони здоров'я, охорони праці та в інших сферах життя.

До статті 28

Пропозиції до зазначеної статті не підтримуються.

Збільшення тривалості страхового стажу з 20 років у жінок і 25 років у чоловіків до відповідно 30 і 35 років, необхідних для призначення мінімальної пенсії на рівні прожиткового мінімуму та

встановлення мінімальної пенсії на рівні прожиткового мінімуму з урахуванням підвищення за понаднормовий стаж, фактично призведе до зниження рівня пенсійного забезпечення багатьох

пенсіонерів, у яких заробітна плата була невисокою, навіть при тривалому стажі роботи. Внаслідок цього значно збільшиться кількість пенсіонерів, які отримуватимуть пенсії нижче мінімальної.

Встановлення підвищення до пенсії лише за стаж роботи понад ЗО років для жінок і 35 чоловіків призведе до зменшення залежності розміру пенсій від стажу роботи, значного зниження розміру надбавки за понаднормовий стаж, а у зв'язку з цим відповідно до зниження диференціації розмірів пенсій. Враховуючи, що середня тривалість страхового стажу у чоловіків і жінок складає 35 років, то значна частина громадян не матиме права на підвищення до пенсій. Може повернутися колишня ситуація, коли більша частина пенсіонерів отримувала пенсію в однаковому розмірі - мінімальну пенсію. У зв'язку з цим пропонується залишити існуючі норми.

До статті 40

В абзаці четвертому частини другої не підтримується пропозиція щодо обчислення розміру пенсії з врахуванням середньої заробітної плати в Україні за три календарні роки перед зверненням за призначенням пенсії. Це значно знижує розміри пенсій. Метою існуючого механізму визначення суми заробітку для обчислення пенсії шляхом множення коефіцієнту заробітку на середню річну заробітну плату в Україні є приведення раніше отриманого заробітку до сьогоднішнього дня, тобто осучаснення заробітку працівника на момент виходу на пенсію. Однак, якщо при обчисленні пенсій застосовуватиметься середня заробітна плата, визначена виходячи з показників середньої заробітної плати за три календарні роки, то ніякого осучаснення заробітку не буде.

Потрібно залишити існуючу норму, відповідно до якої для обчислення пенсії враховується середня заробітна плата в Україні за календарний рік, що передує року звернення за призначенням пенсії.

До статті 42

До частини третьої. Не підтримується пропозиція щодо підвищення мінімальних пенсій у зв'язку з підвищенням прожиткового мінімуму лише для непрацюючих пенсіонерів.

Внесена пропозиція є слушною за умов застосування при обчисленні пенсії коефіцієнта страхового стажу не 1,35 % за кожний рік роботи, а, наприклад, Г,6-1,7 %; щорічного підвищення пенсій не на 20, а на 100 % темпів зростання середньої заробітної плати в Україні. Однак виходячи з того, що коефіцієнт страхового стажу нині є відносно низьким, розміри пенсій належним чином щорічно не підвищуються, то внесена пропозиція призведе до погіршення рівня пенсійного забезпечення тих, які отримують мінімальну пенсію (яка і так є низькою) і продовжують працювати.

 

До частини четвертої. Не підтримується пропозиція про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам лише з добавленням стажу робити після призначення пенсії з врахуванням показника середньої заробітної плати в Україні, який застосовувався при призначенні пенсії. Пенсіонери, продовжуючи працювати, сплачують (і за них сплачуються) внески на пенсійне страхування, розмір яких є досить високим. Тому для них пенсії мають підвищуватися у більш вищому розмірі порівняно з непрацюючими пенсіонерами. Необхідно залишити норму щодо перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам з врахуванням середньої заробітної плати в Україні за календарний рік, що передує року звернення за з

перерахунком пенсії. Це буде, з одного боку, справедливим, а з іншого - є стимулом для залучення пенсіонерів до трудової діяльності, що сьогодні при скороченні чисельності зайнятого населення є важливим.

Проектом передбачається, що перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам, передбачений частиною четвертою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", не поширюватиметься на пенсіонерів, яким призначено пенсію за вислугу років на умовах, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення", та які не досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". У цілому можна було б погодитися з внесеною пропозицією якби пенсії щорічно підвищувалися на коефіцієнт більший, ніж 20 % темпів зростання середньої заробітної плати в Україні. В іншому випадку, ця пропозиція є спірною.

До статті 45

Не підтримується пропозиція, що у разі переведення з одного виду пенсії на інший враховується показник середньої заробітної плати, який застосовувався під час призначення (перерахунку) пенсії.

Якщо, наприклад, особі у 2006 році була призначена пенсія по інвалідності і вона продовжувала працювати, а в 2011 році призначається пенсія за віком, то як можна пояснити проведення розрахунку пенсії за віком виходячи лише із середньої заробітної плати за 2005 рік? Звичайно, що розрахунок пенсії за віком у даному випадку потрібно проводити як при первинному призначенні пенсії, тобто із застосуванням середньої заробітної плати за 2010 рік.

Крім того, потрібно в законі дати поняття "переведення з одного виду пенсії на інший", оскільки на практиці воно призводить до різного тлумачення.

 

 

Актуально

Реформи охорони здоров’я України....

Приймальня

Новини

14.09.21
Зміни до постанови № 1236
10.09.21
Парламентський Комітет з питань інтеграції до ЄС не підтримав одіозний антитрудовий законопроект
усі новини

Календар подій

Попередні September - 2021 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
01
02
03
0405
06
07
08
09
10
1112
13
14
15161718
20212223242526
27282930 

Фотодокументи