Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

28.12.2022

Особливості оформлення лікарняих

З січня 2023 року в Україні змінюються особливості оформлення та розрахунку лікарняних

З 1 січня 2023 року набуває чинності оновлена редакція Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування", відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку буде Пенсійний фонд України. У Пенсійному фонді прокоментували деякі оновлення в оформленні лікарняних із 1 січня 2023 року.

Пенсійний фонд України постановою від 21 грудня 2022 року № 28−3 Деякі питання фінансування для здійснення виплат і надання соціальних послуг, визначених Законом України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування змінив принципи нарахування і виплат через тимчасову втрату працездатності.

Також у постанові є зауваження щодо окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Як подавати заяву-розрахунок з 1 січня 2023

Як і раніше, для розрахунку виплат страхувальник має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їхніми видами. Проте, починаючи із 1 січня 2023 року, вона подаватиметься не особисто, а через створений для цього інтерфейс в особистому кабінеті страхувальника на сайті е-послуг ПФУ.

Можливість подачі заяв без додаткового програмного забезпечення буде доступна для всіх роботодавців.

Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних із прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.

Нові функції особистого кабінету

В особистому кабінеті будуть доступні такі функції:

  • можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків цього страхувальника згідно визначених ним критеріїв (період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
  • формування (редагування) та відправку заяви-розрахунку до ПФУ.

 

Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

Особливості оформлення заяви-розрахунку у 2023 році

Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності будуть складатися окремі заяви-розрахунки.

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становитиме 200 штук із метою поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків.

Водночас до заяви-розрахунку можна буде додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування.

У той же час страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок у паперовій формі та подати її до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру). 



Актуально

Реформи охорони здоров’я України....

Приймальня

Новини

20.04.24
В І Т А Є М О з обранням!
15.04.24
ДО ПИТАННЯ УКРАЇНСТВА ПРОФСПІЛОК
усі новини

Календар подій

Попередні April - 2024 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
01
020304050607
08
091011121314
15
16171819
20
21
222324262728
2930 

Фотодокументи