Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

29.05.2015

Реформування системи охорони здоров'я.

27 травня на засіданні уряду міністр охорони здоров'я України Олександр Квіташвілі представив законопроекти щодо реформування системи охорони здоров'я.


Зокрема, у ході реформи лікарні пропонується перевести в розряд бюджетних установ,
.

Мова йде про переоформлення медичних установ з бюджетних в інші організаційні форми, у тому числі в державні та комунальні підприємства, пояснив Квіташвілі. За словами міністра, це дозволить лікарням легально оформляти свої доходи і самостійно ними розпоряджатися, а також залучати інвестиційний ресурс і допомогу донорських організацій.

Крім того, передбачається, що медустанови будуть стягувати плату за надані послуги, вартість яких буде зафіксована в прайсі. «Ми повинні змінити систему фінансування медустанов і перейти на оплату наданих послуг», – підкреслив глава МОЗ.

При цьому, згідно з проектом реформи, рішення про конкретну зміну форми організації медустанов має прийматися на місцевому рівні.

Пропонуємо лист Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об'єднань профспілок на національному рівні (СПО об'єднань профспілок)

  

 

Про проект Закону України «Про внесення змін до деяких актів щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров 'я»

  Міністру охорони здоров'я України  Квіташвілі О.

 

                            Шановний пане Міністре!

Спільний представницький орган об'єднань профспілок розглянув проект Закону України «Про внесення змін до деяких актів щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров'я» (надалі - законопроект), надісланий листом Міністерства охорони здоров'я України від 18.05.2015 № 19.1-07-373/15460 та повідомляє, що проект професійними спілками не підтримується.

Як показав аналіз, проектом створюються передумови для скорочення мережі державних та комунальних медичних закладів, усунення державних органів від відповідальності за їх якісну роботу, державного фінансування відповідних медико-санітарних, оздоровчо-профілактичних програм, а отже - за гарантоване забезпечення конституційного права громадян на охорону здоров'я і медичну допомогу.

Положення зазначеного законопроекту щодо запровадження ліцензування професійної діяльності лікарів є передчасним, юридично безпідставним, економічно невиправданим та призведе до звуження трудових прав і рівня соціальної захищеності медпрацівників. Посилення вимог та міри відповідальності до професійної діяльності лікарів мають бути адекватними до створених їм умов праці та відповідної оплати, а також є необхідною умовою подолання проявів корупції в галузі та державі в цілому.

Впровадження ліцензування усіх лікарів (тобто і тих, хто не займається індивідуальною медичною практикою), змушує лікаря отримувати дозвіл на роботу і лише за певним напрямком діяльності. Таким чином, з'явиться ще один дозвільний документ з ризиком застосування корупційних механізмів та необхідністю періодичного платного її продовження. Для лікарів, які вже знаходяться у трудових правовідносинах, зобов'язання отримання платної ліцензії юридично стане порушенням вимог ч.З ст. 22 Конституції України, яка при прийнятті нових законів, або внесенні змін до діючих забороняє звужувати зміст та обсяг існуючих прав і свобод. Отже, запровадження індивідуальної лікарської ліцензії без вирішення конкретних питань підвищення престижності праці медичних працівників, створення для них необхідних умов праці та збільшення її оплати, державного гарантування відповідних соціально-економічних прав та гарантій працівників галузі, а також без подолання проявів корупції в галузі та державі в цілому є передчасним.

Категорично заперечуємо проти створення закладів охорони здоров'я на змішаній формі власності, така практика може призводити до майнових суперечок, банкрутування закладів охорони здоров'я з метою рейдерського захоплення їх майна, що призведе до позбавлення громадян доступу до медичної допомоги.

Не підтримується також положення щодо обрання за конкурсом та призначення на посаду керівників та працівників державних, комунальних закладів охорони здоров'я шляхом укладання контракту, що порушує вимоги чинного трудового законодавства. Зауважуємо, що умови укладення контракту з керівниками закладів охорони здоров'я вже передбачені частиною 9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я.

Також не відповідає положенням Конституції України зазначене у законопроекті право всіх закладів охорони здоров'я встановлювати плату за послуги у сфері охорони здоров'я, а також положення щодо перетворення державних та комунальних закладів охорони здоров'я у в державні унітарні казенні або комерційні підприємства, комунальні унітарні некомерційні або комерційні підприємства.

З огляду на ці та інші положення законопроекту, вважаємо, що він потребує широкого суспільного обговорення та істотного доопрацювання.

Зважаючи на велику соціальну значимість законопроекту, вплив реформ у галузі охорони здоров'я на все населення України, актуальність забезпечення якісної та доступної медичної допомоги, пропонуємо заслухати доповідь Урядової сторони та провести обговорення зазначеного проекту закону на засіданні Національної тристоронньої соціально-економічної ради в червні - липні цього року для визначення консолідованої позиції сторін соціального діалогу.

 

 

 

 

 

 

 

 



Актуально

Реформи охорони здоров’я України....

Приймальня

Новини

20.04.24
В І Т А Є М О з обранням!
15.04.24
ДО ПИТАННЯ УКРАЇНСТВА ПРОФСПІЛОК
усі новини

Календар подій

Попередні April - 2024 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
01
020304050607
08
091011121314
15
16171819
20
21
222324252728
2930 

Фотодокументи